Πέμπτη 6 Μαρτίου 2008

Η αγωγή του πολίτη...

Επηρεασμένη από τους ρυθμούς που έχει πάρει η ζωή αποφάσισα να αναφερθώ σε ένα θέμα που ίσως απασχολεί πολλούς από μας και όμως ελάχιστοι δαπανούν χρόνο να το αναλύσουν ή έστω να το σκεφτούν.
Συγκεκριμένα θα ήθελα να αναφερθώ στο θέμα της συμπεριφοράς μας στα μέσα μαζικής μεταφοράς εξ αφορμής ενός πρόσφατου γεγονότος που με εξόργισε σε τέτοιο δε βαθμό που δε μπορούσα να ηρεμήσω ώρες αργότερα.
Είναι τραγικό που μερικοί άνθρωποι δε σέβονται το διπλανό τους κι όχι μόνο αυτό, γιατί στη θεωρία όλα καλά είναι, αλλά το δείχνουν κιόλας και αν αντιδράσεις ζητώντας το δίκιο σου σε προσβάλλουν κιόλας.
Ήταν πριν δέκα ημέρες περίπου όταν μπήκα στον ηλεκτρικό μετά από μια τραγικά εξαντλητική μέρα (και αμέτρητες κούπες καφέ). Συνεπεία της κούρασης μου αναζήτησα ένα κάθισμα, υπήρχε κάποιο αλλά εν τέλει δεν τα κατάφερα να κάθισα λόγω συνωστισμού…γύρισα λοιπόν στο σημείο όπου στεκόμουν όρθια πριν και τότε ακούω έναν κύριο (δεν αξίζει το χαρακτηρισμό αλλά έχω αγωγή από το σπίτι μου βλέπετε),να λέει κατά λέξη «μερικές νεαρούλες ψάχνουν να κάτσουν μην κουραστεί ο κώλος τους για 4-5 στάσεις!». Η φωνή του ήταν τόσο δυνατή και επιδεικτική που δε μπορούσα παρά να αντιδράσω λέγοντας «ναι γιατί μερικοί έχουν μεγάλο και μερικοί μικρό». Τότε άλλαξε πέντε χρώματα και έψαξε να δικαιολογηθεί με το ότι δεν αναφερόταν σε μένα αλλά σε μια κοπέλα που τον πάτησε δήθεν και ότι δεν έχω κανένα δικαίωμα να του μιλάω εφόσον ισχυρίστηκε ‘ότι όποιος έχει τη μύγα…’. Αντί να σταματήσει εκεί το συμβάν άρχισε την επίθεση η γυναίκα του βρίζοντας με και απειλώντας να με χτυπήσει για να μου δώσει την αγωγή που κατά τα λεγόμενα της δεν είχα από το σπίτι μου.
Την προκάλεσα λοιπόν κι εγώ σε «μονομαχία», που φυσικά δεν έγινε ίσως επειδή φοβήθηκε αλλά ειλικρινά μιλάω αν είχε κάνει κίνηση προς το μέρος μου μετά από τόσο καφέ θα την έστελνα στο νοσοκομείο, λόγω διάπλασης και ηλικίας δεν είχε καμιά ελπίδα ούτε καν να με πλησιάσει…τελικά στην επόμενη στάση κατέβηκαν και οι δύο κοιτώντας προς το μέρος μου…αστεία εικόνα να βλέπεις κάποιον να κατευθύνεται μπροστά και το κεφάλι του να είναι στραμμένο πίσω. Η κοπέλα που στεκόταν ακριβώς πίσω μου καθώς και όλο το υπόλοιπο βαγόνι με κοιτούσε με ένα ύφος που έλεγε «έχεις δίκαιο αλλά άντε να το αποδείξεις!», μετά από κάποιες στάσεις κατέβηκα κι εγώ αλλά η σκηνή είχε μείνει χαραγμένη στο νου μου και κυρίως γι αυτό τη γράφω, μήπως φύγει από μέσα μου η ταραχή εκείνης τη στιγμής και η αίσθηση του άδικου.
Ας έρθουμε τώρα στα μέγιστα ζητήματα που μου έδωσαν το κίνητρο για να γράψω…. Πρώτον, οι Έλληνες διατείνονται για τον ανδρισμό και το θάρρος του αλλά όταν ο συγκεκριμένος κύριος ετέθη προ των ευθυνών του σχετικά με τη συμπεριφορά του προς το μέρος μου όχι μόνο δεν ζήτησε συγγνώμη αλλά άφησε τη γυναίκα του να «καθαρίσει για λογαριασμό του». Και δεύτερον αφού εξαπόλυσε οχετό απειλών και βωμολοχιών εναντίον μου, η γυναίκα αυτή (ε, όχι δεν αξίζει να λέγεται κυρία) τόλμησε να πει ότι δεν έχω αγωγή από το σπίτι μου.
Ιδού λοιπόν και οι απορίες και κάθε απάντηση ή σχόλιο δεκτά. Ποιος τελικά δεν έχει αγωγή αυτός που στέκεται διακριτικά στο ύψος του η αυτός που προβάλει αύτη του την έλλειψη στους άλλους βρίζοντας και απειλώντας καταδεικνύοντας το επίπεδο του; Και δεύτερον και ακόμα πιο εξοργιστικό: Άντρας είναι αυτό που αναγνωρίζει ένα λάθος και απολογείται γι αυτό όποιο κόστος κι αν πρέπει να επωμιστεί (κοινωνικά ή ατομικά) ή αυτός που κρύβεται πίσω από μάσκες, υπεκφυγές και χρήση βίας εν γένει;
Ευχαριστώ και περιμένω την απάντηση σας, όποια κι αν είναι θα με ανακουφίσει γιατί αν το ξεκαθαρίσω συζητώντας το με άτομα που έχουν αντικειμενική άποψη σίγουρα θα πάψω να νιώθω αδικία και αμφιβολίες…

6 σχόλια:

non journalist* είπε...

Αγαπητή εξαδέλφη
Αρχικά να σε συγχαρώ που αποφάσισες να ανοίξεις δικό σου Blog, και θα αφήσεις το δικό μου ήσυχο. Κατά δεύτερο να σε συγχαρώ για το υπέροχο design του ιστολογίου σου το οποίο είναι καταπληκτικό. Μα ποιος σου το έφτιαξε άραγε? Τέλος θα ήθελα να σχολιάσω το κείμενο σου. Η αλήθεια είναι πως στα μέσα μεταφοράς συμβαίνουν τα ποιο απίθανα πράγματα. Και σε μένα έχουν συμβεί μικροεπεισόδια. Το παν είναι ηρεμία και αυτοσυγκράτηση. Ο καθένας κουβαλάει την κούραση από τη δουλειά το σπίτι και τις σκοτούρες της σύγχρονης ζωής. Σαν ψυχολόγος έχεις χρέος να καταλαβαίνεις τα νεύρα του καθενός και να τα προσπερνάς με χαμόγελο.
Καλή συνέχεια, και κάθε επιτυχία.

faraona είπε...

Καλημερα να πω καλυτερα Μαρια-Νεφελη και καλη αρχη στο blog σου!
Η ωρα που σου γραφω περασμενη,οπως και η ηλικια μου,αλλα η φρεσκαδα των νεων ανθρωπων με συγκινει παντα κι οχι μονο...
Θελω να πω οτι δεν με συγκινει απλα αλλα μου δινει ωθηση σε πολλα πραγματα στην ζωη μου...Ευτυχως!
Σεβομαι απολυτα την ασχημη ψυχολογικη κατασταση που ειχες οταν συνεβει το περιστατικο που περιγραφεις.Και εισαι δικαιολογημενη γι αυτο.Αυτο που δεν ξερω ειναι αν μπηκες στη διαδικασια εστω και μετα να αιτιολογησεις το ξαναμα σου απεναντι σ εναν αξεστο κατα πολυ τυπο και μια ''κυρια'' που αυταρχικα τον καλυψε ,με βρισιες προς το ατομο σου!!!Πιστευω να γινομαι κατανοητη για τους ορους ''δικαιολογημενη'' και ''αιτιολογημενη'' ,γιατι οπως καταλαβα απο τα λογια του ξαδελφου σου σπουδαζεις ψυχολογια.
Αν μπηκες στην διαδικασια της αιτιολογιας πιστευω οτι θα καταλαβες οτι τζαμπα χαλασες την ζαχαρενια σου για ενα τετοιο ατομο.
Φυσικο ομως απ την αλλη ,γιατι εχεις την θριαλιδα της φωτιας αναμενη μονιμα λογω ηλικιας!!!
Εχει απολυτο δικιο ο Πανος οταν σου λεει να προσπερνας με χιουμορ τετοια γεγονοτα στην καθημερινοτητα σου!!



Ευχομαι την επομενη φορα να αντιδρασεις δεοντως.
Να τα λεμε λοιπον αν θελεις και με οποιον τροπο εσυ επιλεξεις...
Απο μεριας μου θαθελα πολυ!

Καλο ξημερωμα!!!!

faraona είπε...

Σ εβαλα ηδη στο ΚΑΡΟΥΣΕΛ μου!
Οταν μπορεσεις και θελεις ελα να δεις!

Φαραονα!

Katerina ante portas είπε...

Έχω απαντήσει φαρμακερά σε μιαν απρέπεια, όχι τόσο θορυβώδη σαν την δική σaς.
Κάποια νεαρή κοπέλλα,στην αποβάθρα γεματούτσικη, με μπλουζάκι που άφηνε ακάλυπτα τα παχάκια γύρω απ την κοιλίτσα και τη μέση της, ειρωνευόταν με γελάκια και ψουψουψου στο αυτί της φίλης της, το σουλούπι μου.
Ενοχλήθηκα, αλλά αφου έρριξα μιαν αγέρωχη ματιά στα επίμαχα σημεία που την έκαναν να καταλάβει και να τραβάει το μπλουζάκι, κόκκινη, δεν ασχολήθηκα άλλο μαζί της.
Όταν έφθασε το τραίνο μπήκα και προχώρησα προς την μοναδική άδεια θέση, όταν με γρηγοράδα και τσαχπινιά η νέα, προσγειώθηκε κυριολεκτικά στη θέση. "Α, με συγχωρείτε, της είπα, δεν κατάλαβα ότι είσθε..έγκυος!" και αποχώρησα αξιοπρεπώς... :)
Οι καιροί είναι περίεργοι αγαπητή μου. Οι μεγαλύτεροι δεν είναι a priori ευγενείς και με τρόπους.. Ούτε οι νέοι αγενείς. Ίσα ίσα, ταξιδεύοντας με τραίνο, με λεωφορεία κλπ έχω να λέω για εξαιρετικά ευγενικά νέα παιδιά και συμπεριφορές.

-Προσοχή! Κυκλοφορεί τελευταία μου έλεγαν στον ηλεκτρικό, μια αλλοδαπή τριμελής "οικογένεια" που προκαλεί με μπρούτα συμπεριφορά και φωνασκίες, ιδιαίτερα ανύποπτες γυναίκες, ώστε στην σύγχυση το μικρό να ξαφρίζει πορτοφόλια.

Kαλή συνέχεια "Βutterfly effect", πολύ μου αρέσει το μουσικό σου θέμα!(αντιπαθώ όμως την επαλήθευση με χαρακτήρες που βάζετε, τόσοι επιτήδεια ηλεκτρονικά μέσα θα σας επιτεθούν με εμπορικούς σκοπούς;)

non journalist* είπε...

Αγαπητή Κατερίνα η λεκτική επαλήθευση μπήκε αυτόματα χωρίς να κάνουμε κάποια ρύθμιση και το λέω επειδή την βοήθησα εγώ προσωπικά να φτιάξει το ιστολόγιο. Συμφωνώ πως είναι ενοχλητική και θα κοιτάξω τις ρυθμίσεις ώστε να τα αλλάξουμε σύντομα...

Μαρία-Νεφέλη είπε...

ευχαριστω πολυ για το χρονο που διαθεσατε για να διαβασετε την αναρτηση μου καθως και για τις ευχες και τις πολυτιμες συμβουλες που μου δωσατε.
ζωτω συγγνωμη που καθυστερησα τοσο πολυ να τα διαβασω και να απαντησω σ αυτα καθως αν και ειχα τη διαθεση η δεη ειχε την τελειως αντιθετη και οπως φαινεται θα συνεχισει ετσι...

σας φιλω και ειστε παραπανω κι απο ευσπροδεκτοι/ες να φτερουγισετε πανω και απο τις μελλοντικες αναρτησεις μου...Μ